Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików coockies na Twoim komputerze.
x

Doskonalenie techniki jazdy samochodem osobowym

20.01.2012

Dla kogo

  1. Szkolenie skierowane jest do osób posiadających prawo jazdy, zarówno tych jeżdżących na co dzień jak i sporadycznie lub nie jeżdżących w ogóle od czasu jego otrzymania. Szkolenie jest organizowane przez Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Zielonej Górze, wpisany do rejestru Wojewody Lubuskiego pod numerem 001F.
  2. Kursant szkolony jest przez licencjonowanych instruktorów techniki jazdy. Szkolenie odbywa się na pojazdach ODTJ lub na pojazdach osób szkolonych.

Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia wraz z opłatami

  1. Szkolenie może rozpocząć osoba która posiada ukończone 18 lat i legitymuje się prawem jazdy uprawniającym do kierowania pojazdem biorącym udział w szkoleniu.
  2. Warunkiem odbycia szkolenia jest wypełnienie druku zgłoszenia oraz dokonanie wymaganej wpłaty.
  3. Opłata za szkolenie (wymiar szkolenia - 3 godz.) w zakresie prawa jazdy kat. B wynosi:
    • jazda szkoleniowa pojazdem Ośrodka – 360 zł brutto.
    • jazda szkoleniowa pojazdem osoby szkolonej – 240 zł brutto.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie posiadanych umiejętności prowadzenia pojazdu, podtrzymanie (odnowienie) umiejętności kierowania pojazdem osób jeżdżących sporadycznie lub nie jeżdżących w ogóle. Szkolenie wpływa również na kształtowanie i ugruntowanie nawyków bezpiecznej jazdy. 

Program szkolenia

1. Zajęcie prawidłowej pozycji za kierownicą

 

Omówienie kolejności wykonania czynności regulacyjnych z uwzględnieniem argumentów dot. bezpieczeństwa ruchu drogowego przemawiających za tymi czynnościami.

Wskazanie na wagę jaką przypisuje się prawidłowej pozycji za kierownicą w kontekście bezpieczeństwa osoby prowadzącej pojazd.

 

2. Nauka poprawnego operowania kołem kierownicy

 

Omówienie podstawowych skrętów oraz ich zastosowania w praktyce.

 

Zadanie polega na jeździe slalomem pomiędzy pachołkami rozstawionymi w linii prostej (odległość pomiędzy pachołkami – ok. 2 długości pojazdu).

Zadanie wykonywane jest na placu manewrowym. Slalom należy pokonać bez potrącenia pachołków lub najechania na nie, zatrzymania pojazdu lub wyjechania poza tor jazdy.

 

3. Hamowanie awaryjne

 

Omówienie:

- działania systemów ABS i ESP oraz ich wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowym,

- zasady hamowania awaryjnego i charakterystyki zachowania się pojazdu podczas jego wykonywania z i bez ww. systemów,

- skazanie na związek pomiędzy sprawnością psychomotoryczną kierowcy, warunkami drogowymi, sprawnością techniczną pojazdu oraz prędkością a całkowitą długością drogi zatrzymania pojazdu.

 

Zadanie polega na wykonaniu manewru hamowania na płycie poślizgowej prostokątnej (100 m x 20 m) przy prędkości określonej przez instruktora techniki jazdy, jednak nie mniejszej niż 40 km/h (hamowanie w linii prostej hamowanie w łuku, hamowanie w linii prostej z ominięciem przeszkody i powrotem na zadany tor jazdy).

 

4. Nauka przeciwdziałania powstałym zjawiskom nadsterowności i podsterowności pojazdu

 

Omówienie:

- na czym polegają zjawisko nadsterowności i podsterowności pojazdu oraz wpływ czynnych systemów bezpieczeństwa na ich opanowanie,

- prawidłowego sposobu zachowania się kierowcy po ich wystąpieniu,

- sił działających na pojazd w ruchu.

 

Zadanie wykonywane jest na płycie poślizgowej w formie pierścienia i płycie prostokątnej wyposażonej w mechaniczne urządzenie destabilizujące tor jazdy (tzw. szarpak) oraz system suchych przeszkód, polega na:

- sprowokowaniu zjawiska nadsterowności i opanowaniu samochodu,
- ominięciu nagle pojawiającej się na drodze przeszkody i powrocie na zadany tor jazdy.
 

5. Technika i taktyka jazdy z wykorzystaniem toru szkoleniowego

 

Omówienie:

- zasad doboru toru jazdy względem pokonywanych wzniesień, łuków i zakrętów oraz skrętów jakie mogą być użyte celem wygodnego i bezpiecznego ich pokonania,

- zasady operowania pedałem przyspieszenia i hamulca oraz sposobu doboru przełożenia skrzyni biegów względem charakterystyki pokonywanej trasy.

 

Zadanie przeprowadzane jest na torze szkoleniowym i polega na jego prawidłowym pokonaniu.

 

 

Informacje

Szczegółowe informacje można uzyskać w WORD Zielona Góra w godz. 7.00 – 15.00
  • telefonicznie: 68 476 53 74, 601 232 808,
  • osobiście: pokój 107( I piętro).

Jak nas znaleźć?


Wyświetl większą mapę